The best way to predict the future

is to create it

Het vormgeven van je eigen toekomst, op basis van visie en strategie. Dat is ons vak. Zo waren wij in de afgelopen 20 jaar betrokken bij de ontwikkeling van meer dan 150 nieuwe diensten en producten.

Van verkiezingscampagne tot gebiedsontwikkeling, van onderwijsvernieuwing tot stadsstrategie, van het opzetten van nieuwe musea, tot het ontwikkelen van een Visie voor Nederland na Corona.

Future-proof

Van nu en van morgen

 

Hard gezegd zijn veel bedrijven en instellingen anno 2020 niet meer van dit millennium. Of het nu gaat om hun verouderde aanbod, hun veel te dure vierkante meters, hun achterhaalde doelstellingen, of hun onrendabele verdienmodel, in heel veel gevallen moet de hele boel ingrijpend op de schop.

En soms is dat zelfs een kwestie van erop of eronder, zoals op dit moment geldt voor veel binnensteden. Door razendsnelle economische ontwikkelingen, waarvan de impact en de volatiliteit nauwelijks worden onderkend, in combinatie met een pandemie die definitief alles door elkaar schudt, moeten bestuurders en bewoners samen terug naar de tekentafel: wat is eigenlijk een stad? Wie bepaalt wat daar gebeurt en wie bewaakt de leefkwaliteit? Wie zijn de eigenaars en de uitvoerders?

Wie niet vandaag nog bloedserieus aan de bak gaat, zal lijdzaam moeten toezien hoe de stad als leefgebied, creatief centrum, afspiegeling van de maatschappij en behaaglijke oase voor iedereen om te verpozen en te verblijven, totaal zal verdwijnen.

Op sommige plekken is al onherstelbare schade aangericht terwijl de overcommerciële investeerders klaar staan om nóg meer gebieden op te kopen. Haast is geboden met de klok op vijf voor twaalf. Uitroepteken.

Als we nog iets willen in de komende jaren, dan zullen we er gezamenlijk voor moeten vechten. En daarvoor kunnen we niet even iemand bellen om een conceptje te komen plakken. We zullen er allemaal zelf keihard aan moeten werken. Met een eigen visie en strategie. Alleen dan krijgen we de toekomst weer in eigen hand.