The best way to predict the future

is to create it

Het vormen van je eigen horizon, op basis van visie en toekomststrategie. Daar helpen wij vele soorten bedrijven en instellingen mee. Zo waren wij in de afgelopen 20 jaar betrokken bij de ontwikkeling van meer dan 150 nieuwe diensten en producten.

 

Van verkiezingscampagne tot gebiedsontwikkeling, van app tot markthal, van expositie tot onderwijsvernieuwing.

Future-proof

Van nu en van morgen

Hoe zorg je dat wie jij bent en wat jij doet perfect aansluit bij het huidige nieuwe tijdperk? Hoe zorg je dat je niet volstrekt overbodig wordt?

Alle kwakkelende koopgoot-retailers kunnen erover meepraten dat het nog helemaal niet zo simpel is. Terwijl ze stuk voor stuk bergafwaarts en failliet gaan mopperen ze nog iets over 'het internet', maar hun werkelijke probleem is voor henzelf ongrijpbaar, maar eigenlijk zo doodsimpel: hun aanbod is gewoonweg niet goed genoeg. Hard gezegd is meestal het hele bedrijf niet meer van dit millennium. Van hun merk en hun veel te dure vierkante meters tot hun verdienmodel. Passé.

Hetzelfde geldt voor stadsstrategie anno 2020: door razendsnelle economische ontwikkelingen, waarvan de impact en de volatiliteit nauwelijks worden onderkend, in combinatie met een totaal gebrek aan kennis bij lokale ambtenaren, komt het voor alle steden de komende jaren neer op deze 3 woorden: erop of eronder.

Wie niet vandaag nog bloedserieus aan de bak gaat om de regie terug in eigen hand te krijgen, zowel vanuit vakkennis en strategisch inzicht, als met moderne financiële bril, zal lijdzaam moeten toezien hoe de stad als leefgebied, creatief centrum, afspiegeling van de maatschappij en behaaglijke oase voor iedereen om te verpozen en zich op te laden, totaal verdwijnt.

Op sommige plekken is al onherstelbare schade aangericht en op andere plekken verzamelen de overcommerciële gieren zich massaal boven de steppe. Haast Is Geboden Met De Klok Op Vijf Voor Twaalf. Uitroepteken.

Wij adviseren vele bedrijven, instellingen, bestuurders en steden bij het hervinden van hun eigen kracht. Waarbij wij als strategen net zo lang meelopen totdat de nieuwe koers rotsvast is.

 

Met de focus op de juiste onderwerpen, samen met frisse, overstijgend denkende mensen die zulke instanties kunnen begeleiden naar een nieuwe tijd. Om de touwtjes weer onwrikbaar in eigen handen te krijgen.

Als we iets willen in de komende jaren, dan zullen we er gezamenlijk voor moeten vechten. Schouders eronder, blik op de horizon en handen uit de mouwen.